| safri_jefro |
Normale leden
|
Gepost op Donderdag 22 Februari 2007 om 15:48 |
|
Beste bestuur,
Het laatste is mij opgevallen de laatste tijd:
inkom op de activiteiten van het onkrooid. Op zich heb ik daar geen enkel probleem mee hoor. Ik vrees alleen dat dit voor klantenverlies op je activiteiten zal krijgen. Mijn oplossing? Geen inkom voor "bepaalde" activiteiten!
Mijn besluit kan ik simpel verduidelijken. Neem nu de discoparty en de beachpary. Deze 2 activiteiten waren een zéér groot succes. Op elke event was zeker 2/3 verkleed. Minstens! Wat stond er dan ook op de affiche: dresscode= ...
Voortaan staat er op de affiche: Inkom = 2€ , Verkleed is gratis. Op zich, ook niets op tegen. Maar volgens mij zal dit de 1/3 die zich niet wil verkleden weg houden.
Je kan beter diegene die moeite willen doen belonen ipv sommigen die eens niet zo veel zin hadden om hun kasten leeg te halen daar op straffen.
Ik heb als tegenargument de volgende 2 dingen gehoord:
1) Dat is gewoon de dingen omdraaien...
Volledig NIET mee eens. Niets krijgen als je moeite doet is niet beloond worden. Er is gewoon geen enkele motivatie om je te verkleden. Je wordt alleen gestraft als je niet verkleed komt door de €2 te betalen.
Alternatief: Zij die zich wel verkleden maken kans op een prijs van best verklede of ze krijgen een gratis consumptie.
2) Probeer jij maar eens tappers te zoeken...
Volgens mij niet eens een geldig argument. De tappers worden hier niet voor vergoed en voor hen zal het ook maar bitter uitmaken of dat je nu inkom moet betalen of niet.
Een voorbeeld van mijn argumenten zal toch ongetwijfeld het carnavalbal zijn. Daar liep bijna niemand rond dat niet verkleed was. Maar ja... er liep dan ook bijna niemand rond. Aan de muziek lag het niet, mensen willen gewoon geen €2 betalen als ze zich niet willen verkleden. Voor die paar euro's dat er gemaakt zijn met de inkom waren er waarscheinlijk 10 tallen euro's verloren door mensen die je hebt weggejaagd en bijgevolg niets geconsumeerd hebben.
In feite is 2€ maar een klein bedrag. Maar de mentale barriere die je hierdoor oplegd is véél groter. Ofwel iedereen inkom(diegene met lidkaart korting), ofwel niemand.
De ballen, Jef
|
| Sim |
Moderator

|
Gepost op Donderdag 22 Februari 2007 om 17:18 |
|
Jef,
Een aantal dingen om de mening van het bestuur te verduidelijken:
- We hebben tijdens onze planningsdag eind vorig jaar er bewust voor gekozen bij elke 'speciale' activiteit inkom te vragen, soms inderdaad symbolisch. De jeugd moet ook leren dat niet alles gratis kan of moet. We willen opbouwen dat ze leren betalen voor 'kwaliteit' of 'iets speciaal'. Als binnen twee jaar de zaal klaar is en we bijvoorbeeld elke maand een groep van 2000 euro naar hier halen, kunnen we dat ook niet gratis doen. Door nu al een symbolische bijdrage te vragen, hopen we de overgang geleidelijk aan te kunnen maken. Zo kunnen we misschien ooit Werchter-prijzen vragen, want dan betaald de jeugd dat precies zonder problemen. Dat was onze visie toen we de planning voor 2007 aan't maken waren.
- Er heeft vrijdag toch nog 40 man inkom betaald, dus niet verkleed. Als we die avond 80 euro minder inkomsten zouden hebben, zouden we inderdaad ook niet failliet gaan. Voor ons blijft het bij zulke activiteiten om de symboliek en het stimuleren om 2 euro uit te sparen als je je verkleed.
- Je kan toch niet ontkennen dat, als je je nu verkleed, 2 euro meer hebt om te drinken dan als je je niet verkleed had. In plaats van je te belonen met een gratis drankje, belonen we je met 1,66 gratis drankjes. Wat we de volgende keer kunnen doen is aan iedereen 2 euro te vragen en de verklede mensen één of twee drankbonnetjes te geven. Kunnen we inderdaad wel eens bekijken, maar komt eigenlijk op't zelfde neer. Met het Aldibal kan je van die 2 euro al 4 blikjes Karlsquell kopen (1,32 liter bier).
De voeten, Sim
|
| safri_jefro |
Normale leden
|
Gepost op Donderdag 22 Februari 2007 om 19:04 |
|
Het gaat em niet zo om de €2. Het is inderdaad voordelig. Maar dat is puur financieel gezien. Want idd "in principe" is het het zelfde als 1.66 gratis drankjes. Maar dat is het dus niet. Met "In principe" kan je niemand rechtstreeks belonen. Wat je krijgt, maar dan ook echt krijgt is niets. En dat is nu juist wat ik bedoel. Het gevoel van: Ik moet 2€ betalen als ik niet verkleed kom, of je krijgt dan geen gratis 1.66 pintje is anders. Het is niet zozeer de prijs, het is meer de gedachte die er achter zit.
PS: Voor mij is de prijs nu geen probleem maar je moet het ook langs een ander standpunt bekijken. Met zoals je het op het einde zei kan ik mee leven. Iedereen €2 en diegene die verkleed zijn een gratis drankje. Veel socialer gezien!
LANG LEVE HET COMMUNISME!!!
De groeten
|